Ontvangt u zorg van CuraMare op één van onze woonzorglocaties of thuis, dan is het fijn om snel toegang te hebben tot gegevens over uw zorg. Dit is niet alleen prettig voor u, maar ook voor uw familie en naasten. Zeker omdat familie en de zorgmedewerkers steeds vaker samenwerken. Een goede afstemming tussen alle betrokkenen en betrouwbare informatie zijn daarin onmisbaar. Daarvoor bieden we mijnCuraMare, een digitaal systeem waarin u en uw familie makkelijk en snel actuele gegevens over uw zorg kunnen raadplegen.
Met mijnCuraMare kunt u...
Altijd en overal uw gegevens in zien zoals
- het zorgleefplan,
- de rapportage van de zorgmedewerkers,
- de agenda met zorgafspraken zoals het tijdstip van fysiotherapie, wijkverpleging of huishoudelijke hulp,
- de zorgabonnementen, bijvoorbeeld was- of telefoonabonnement.
Daarnaast kunt u direct contact opnemen met de zorgmedewerkers via de knop ‘Berichten’. De berichtenfunctie van het Cliëntportaal is bedoeld voor het versturen van korte praktische berichten bijvoorbeeld over de was of boodschappen. Zorginhoudelijke berichten en/of (urgente) vragen aan de zorg stuurt u niet via de berichtenfunctie maar stelt u direct aan de zorg. Houdt u er rekening mee dat berichten binnen drie werkdagen worden beantwoord.
Voor wie?
MijnCuraMare is beschikbaar voor cliënten en eerste contactpersonen. U en/of uw 1e contactpersoon kan ook voor een andere/extra contactpersoon een account aanvragen.
Aanmelden
U en/of uw eerste contactpersoon kan tijdens het intakegesprek of op een later moment bij de zorgmedewerker aangeven dat u een account wilt.
Voor het aanmaken van een account heeft u een e-mailadres, mobiel telefoonnummer en geldig ID nodig. De zorgmedewerker maakt het account voor u aan. U ontvangt vervolgens via email de inloggegevens. Als u voor een andere/extra contactpersoon een account aanvraagt moet hij/zij zich later ook nog identificeren bij de zorgmedewerker.
Inloggen in het systeem
Op
mijn.CuraMare.nl kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Bij de eerste keer inloggen wordt u gevraagd om een eigen wachtwoord op te geven. Als extra beveiliging heeft u ook een inlogcode nodig. Deze krijgt u per sms nadat u op de link ‘sms-inlogcode aanvragen’ klikt. U kunt dus niet inloggen zonder het opgegeven mobiele nummer.
Heeft u nog vragen of wilt u meer weten over mijnCuraMare?
Dan kunt u terecht bij de zorgmedewerker. Op
curamare.nl/mijncuramare kunt u ook meer informatie vinden over mijnCuraMare. Hier staan ook de algemene gebruikersvoorwaarden die van toepassing zijn en de veelgestelde vragen. Als u problemen heeft met het gebruik van mijnCuraMare kunt u terecht bij de zorgmedewerker.